Я не розумію сучасного мистецтва

Автор: Адмін. Категорія: Живопис, Креатифф

«Ти такий потворний, що міг би стати шедевром сучасного мистецтва».

Стенлі Кубрік

Знаєте що? Мені набридло прикидатися. Я ходив до художнього училища, написав дисертацію про мистецтво, раз на місяць протягом 5 років відвідував усі нові виставки і навіть щось купував там. Але зараз я, нарешті, готовий зізнатися: я не в'їжджаю в сучасне мистецтво.

Можете вважати мене селюком, але я не розумію, чому сучасне мистецтво має бути дивним і викликати одночасно здивування, гнів, напади епілепсії та втрату апетиту. І якщо переді мною монохромні квадратики і ромби, у мене немає ні найменшого бажання обговорювати їх концептуальну складову, задум автора і іншу муть. Давайте заглянемо на виставку робіт Трейсі Емін в галереї «Хейворд» в Лондоні:

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Протягом трьох хвилин ці хлопці дивляться на фотографію незнайомої жінки котра сидить на стільці. Уявіть, як швидко вони б її перегорнули, побачивши щось схоже серед відпускних фотографій своєї мами! Розумієте про що я?

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Це відео йде цілу хвилину, і на ньому відбувається тільки те, що ви бачите на фотографії: Трейсі скаче на коні. У цей час у кімнаті сидить купа людей, які із серйозними обличчями дивляться на екран, тримаючись однією рукою за підборіддя. Одна дівчина навіть в блокнот записує! От би і мені навчитися концентрувати увагу на нескінченно довгих і абсолютно непотрібних речах.

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Я не розумію, фільм дійсно такий захоплюючий, що можна із завзятістю дивитися його на крихітному екрані сидячи на стільці, який ось-ось розвалиться під тобою?

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Ви що, знущаєтесь? Трейсі або хтось інший, не важливо, натирає свою вагіну грошима. Щоб побачити це, людям доведеться заплатити. І напевно хтось захоче купити! А хто давав їй уроки кадрування?

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

«Чорт забирай, той, хто не розуміє, яким глибоким сенсом сповнена ця полиця, заставлена нікому не потрібним барахлом, той є грубим і неотесаним мужланом». Уявіть, що ви намагаєтеся пояснити про що ця виставка  інопланетянинові або людині, котра потрапила до нас з середньовіччя. Сперечаємося, у вас нічого не вийде?

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Як свідчить путівник по виставці, це один з тих експонатів, «які легко не помітити і пройти повз - але потрібно зрозуміти його і приділити йому час». Особисто мені, щоб зрозуміти, потрібно багато часу.

Огляд експонатів на «Art Basel Miami Beach», найбільшій виставці сучасного мистецтва у світі.

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Не приймаючи до уваги відому роботу Казимира Малевича, я не розумію людей, які купують це. До слова, цей чорний простір в рамці обійдеться вам в 20 000 фунтів. Зрозуміло, що багато речей у нашому житті сильно переоцінені. Але давайте будемо чесними, ці нісенітниці не коштують таких грошей.

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Як художники взагалі вирішують займатися подібними речами? Думається, комерційний успіх побратимів по ремеслу грає вирішальне значення: «Товариш гребе гроші подібними картинками, а чим я гірший?»

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

У цій інсталяції жінка в темній кімнаті лежить на підлозі під звуки не надто приємних на слух мелодій, в той час як пояснювальний текст повідомляє нам, що так автор хотів висловити своє бачення того, як Інтернет захоплює наші душі в прямому і переносному сенсах. Так і хочеться сказати автору: "Якби не Інтернет, ти як мінімум не створив би це «дещо».

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

MacBook увінчаний пластикової головою дитини з нижньою білизною і сигаретою в зубах. У наявності соціальний підтекст, але який - залишається здогадуватися. Саме здогадуватися - автори хочуть, щоб ми витратили не менше години на пошуки сенсу, адже апріорі він в роботі присутній. Не можеш побачити сенсу в цій роботі? Ти відсталий від життя селюк.

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Скульптура Мануеля Пало «5 мільйонів доларів в 1 терабайті». Художній твір включає в себе зовнішній диск на 1 терабайт, на якому зібрано незаконно викачаних файлів на п'ять мільйонів доларів. Концептуально? Може бути. Мистецтво? Ні.

Художниця на ім'я Дженніфер Рюбелл з якоїсь незрозумілої причини взяла 18 повнорозмірних жіночих манекенів, які за допомогою нехитрого механізму були перетворені на справжніх лускунчиків, ними дійсно можна колоти горіхи. Тим самим місцем. Експонати символізують два стереотипи жіночої влади: сексуальну жіночу форму і наджінку, фізично здатну на все. Будемо мати на увазі.

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Цю «геніальну» роботу Деміена Хьорста, одного з успішних сучасних діячів мистецтва, в кінці 2003 року відправили на Марс в британському космічному апараті. У цілому Херст вже більше п'ятнадцяти років експериментує з плямами і не тільки. Цікаво, в чому суть експериментів? Хоч би перед інопланетянами не ганьбилися.

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

Ще одна робота Деміена Хьорста «Давайте їсти ззовні» (Let's Eat Outdoors Today). Як бачите - це герметичний і прозорий бокс забитий живими мухами в якому стоїть стіл з їжею та стільці.

Це лише деякі приклади того, як художники під егідою сучасного мистецтва створюють щось, що мистецтвом і не є, а поціновувачі сумнівнї творчості готові шукати сенс і в зім'ятій пляшці пива, випадково поставленої на стіл, при цьому вживаючи в своїх оцінках розумні слова «екзистенціалізм» , «антиутопія» і «ретро-футуризм».

Може саме час стати чесними, і постаратися відповісти на питання:

як це:

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

перетворилося на це?

Я не розумію сучасного мистецтва PLASTILIN.RV.UA

або ось це:

Скульптура процесу сечовипускання жінки-поліцейської з силікону німецького художника Macel Walldorf  виставляється в Дрезденській Академії мистецтв, Німеччина. Робота під назвою «Petra» отримала приз від Фонду Leinemann Художники і скульптори.

По матеріалам статті Glen Coco. Адаптація та переклад Козачок Олексій.

Tags: ,

Leave a comment