Розробка фірмового стилю

Айдентіка, корпоративний стиль, система фірмової ідентифікації, корпоративна ідентифікація, corporate ID, identity, brand ID — все це фірмовий стиль.

Фірмовий стиль західні рекламісти визначають словами corporate ID, identity, brand ID, тобто пізнавальний знак, відмінність, особливість, ідентифікація.

Бачите різницю в сенсах? Стиль — це, мов би, «зробіть мені красиво», identity — «відмінний від інших».
В цій смисловій різниці і криється проблема зі створенням фірмового стилю, оскільки від «стилю» чекають зовсім іншого. Слово «стиль» вводить в оману, відволікаючи від маркетингу до «чистого мистецтва»: графічному дизайну і засобам художнього вираження.

Створення фірмового стилю дизайнерами частенько відбувається виходячи з особистих смаків власника бізнесу або естетичних концепцій творчих людей. Тим часом, фірмовий стиль — публічний продукт, і його варто приміряти до досліджень аудиторії, можливо, навіть тестувати, як рекламну продукцію.

Знайти унікальні межі в рамках заданого маркетологами діапазону переваг цільової аудиторії ― ось реальне завдання «фірмових стилістів».

Створення фірмового стилю (айдентіки, корпоративної ідентифікації та ін.) — перший крок бізнесу до суспільного визнання і повноцінного брендінгу, візуалізоване віддзеркалення суті бренду, стратегії його позиціювання ― «відмінний від інших».

Створення фірмового стилю. Як це працює?


Фірмовий стиль:

  • ідентифікує компанію серед інших учасників ринку та конкурентів;
  • формує позитивний імідж компанії;
  • допомагає знайти споживача, формує його позитивне відношення до компанії та продукції;
  • вказує суспільству на стабільність, довготривалість роботи компанії;
  • підвищує лояльність співробітників компанії, формує нове мислення, несе корпоративну культуру, дух і філософію;
  • скорочує витрати на рекламу і PR, сприяє будуванню сильного бренду.

 

Створення фірмового стилю. Для кого?


За логікою, фірмовий стиль повинен відповідати не смакам підприємців (хоча влаштовувати їх естетично — безумовно), а цільової аудиторії, як і будь-який інший маркетинговий інструмент.


Сила 
 у єдності! 

Створення фірмового стилю — не просто розробка відмітних візуальних характеристик компанії, а ціла система координат для подальшого розвитку іміджу і комунікацій, а саме:

  • внутрішня ідентифікація ― логотип, шрифти, корпоративні кольори;
  • представницькі елементи — корпоративні й персональні візитки;
  • ділова документація — шаблони документації, прайс-листи;
  • рекламні елементи — макети друкарської та іншої реклами;
  • сувенірна продукція ― дизайн фірмових сувенірів — ручок, запальничок, календарів тощо;
  • елементи корпоративної культури ― фірмовий одяг співробітників;
  • презентаційні елементи — дизайн буклетів, презентаційних дисків;
  • навігаційні елементи — покажчики і таблички на дверях;
  • елементи зовнішньої ідентифікації — вивіски і оформлення транспорту;
  • візуальна комунікація — упаковка (для виробничих компаній) і стандарти оформлення приміщень (для торгівельних фірм), керівництво по використанню фірмових елементів в дизайні приміщень або місць продажів;
  • кодекс корпоративної етики — правила поведінки співробітників, орієнтири для фірмової діяльності.

Створення фірмового стилю. Складові успіху

Перше: як можна частіше транслювати елементи фірмового стилю в навколишній світ.
Друге: не вносити жодних змін до фірмового стилю необмежено довгий час.

Закочуємо рукава

Створення фірмового стилю, corporate identity і brand identity ― це:

  • проведення досліджень для обгрунтування концепції identity, у тому числі аналіз цілей, особливостей і умов діяльності клієнта, характеристик товарів і послуг, їх позиціювання на ринку, конкурентного середовища, засобів і технології формування фірмового стилю;
  • формування концепції identity;
  • розробка найменування (неймінг);
  • вибір фірмових кольорів і шрифтів;
  • розробка логотипу;
  • розробка основних елементів фірмового стилю компанії (візитних карток, фірмових бланків, конвертів, сувенірів), товару (етикетки, упаковки);
  • створення корпоративного або промо-сайту;
  • дизайн виставкових стендів і місць продажів;
  • підготовка керівництва (Brand book) з описом графічних стандартів corporate identity і brand identity та правил їх використання;
  • розробка рекомендацій щодо використання елементів фірмового стилю, у тому числі в цілях формування високої внутрішньої корпоративної культури.

Створення фірмового стилю. Кому довіритися?

Кон'юнктура ринку дизайнерських послуг така, що фірмовий стиль — основний комерційний продукт і лише дуже ледачий не пропонує своїх послуг.

Перш за все, слід виключити з розгляду всі фірми, націлені на виробництво — це друкарні, майстерні по виготовленню зовнішньої реклами та фірми, що спеціалізуються на виробництві сувенірної продукції.

Потім, як непрофільних фахівців, потрібно відкинути всі медійні рекламні агентства (що займаються розміщенням реклами в ЗМІ), студії веб-дизайну, PR-агентства, BTL-агентства, студії відеомонтажу, архітектурні бюро і рекламні агентства повного циклу (які часто декларують, що уміють робити все). Виконавці, що залишилися — це дизайн-студії, креативні рекламні агентства і окремі дизайнери вільного польоту.

Створення фірмового стилю. Як не обманутися?

Ознаки професіоналізму потенційного виконавця можна з'ясувати для себе в наступному:

  • створення фірмового стилю — один з основних напрямів діяльності виконавця;
  • виконавець має в своєму портфоліо декілька десятків розроблених проектів фірмового стилю;
  • клієнтами виконавця є реальні організації (причому назви хоч би деяких з них мають бути загальновідомі);
  • помірно висока заявлена вартість робіт;
  • виконавець не обіцяє розробити фірмовий стиль за два тижні;
  • виконавець має веб-сайт, на якому можна ознайомитися з його портфоліо;
  • виконавець не рекламує свої послуги за допомогою сумнівних методів, наприклад таких, як несанкціонована поштова розсилка (спам).

Створення фірмового стилю поширює єдиний стильовий візуальний підхід у всі форми комунікативної активності учасника ринку.

Фірмовий стиль упорядковує проведення рекламних і маркетингових заходів. Таким чином, створення фірмового стилю — це, в першу чергу, засіб зміцнення позицій бренду на ринку.

Одного разу розроблений фірмовий стиль сприяє створенню реклами «одного почерку». Фірмовий стиль підвищує оперативність, гнучкість і актуальність реклами бренду.

Вартість друку прораховується в індивідуальному порядку і залежить від таких факторів як: тираж, матеріал на якому здійснюється друк, розробка дизайну і т.д. Якщо у Вас виникнуть питання або Ви хочете зробити замовлення, звертайтеся до наших менеджерів які нададуть Вам всю необхідну інформацію.
Button_price